FLASH SALEFLASH SALE
-20%
I 1 år TILMELDING og FORNYELSE
kampagner kan ikke kombineres
15 Antal resterende pakker

De bedste aktietilbud fra 150 lande

Over 100 000 tilfredse brugere

Tilbyder billigere med op til 90 startprisen

Direkte kontakt til sælgere og grossister

Sådan fungerer kommentar systemet på platformen

Kommentarer til platformen er skrevet af købere til sælgere. Afhængigt af deres type og antal kan de skabe tillid til din virksomhed og øge salget eller skræmme dine potentielle kunder væk. Hvordan fungerer kommentarsystemet på Merkandi? Nedenfor finder du praktiske tips.

Hvordan fungerer kommentarer om Merkandi?
Hver køber har ret til at give én kommentar til én gennemført handel, hvis der ikke er gået mere end 2 måneder, siden fakturaen blev udstedt af sælger. Kommentar kan være en af ​​tre typer - positiv, neutral eller negativ. For de to førstnævnte sker offentliggørelsen med det samme, og grossisten modtager en meddelelse om en ny kommentar offentliggjort på hans profil. I tilfælde af en negativ - går det til vores team. Hvis det er korrekt formuleret, flytter vi det til køen af ​​ventende publikationer, og der sendes en systemmeddelelse til sælger. Hver grossist har 7 dage fra det tidspunkt til at afklare sagen med køberen eller til at rapportere til os, at handlen ikke fandt sted. Hvis køberen i løbet af dette tidsrum melder et ønske om at fjerne det, eller vi undlader at indhente bevis for transaktionen efter at have rapporteret dens fravær af grossisten - fjerner vi det og informerer begge parter. Ellers efter 7 dage offentliggøres den og grossisten modtager en meddelelse.

Det andet element i kommentarsystemet er vurderingen af ​​sælgeren i 4 kategorier:
- varens overensstemmelse med beskrivelsen
- kontakt med sælger
- Ordrebehandlingstid
- forsendelsesomkostninger
Hver af disse kategorier kan bedømmes fra 1 til 5 stjerner. Derefter beregnes gennemsnittet af alle kommentatorers gennemsnitlige mening og vises i sælgers profil.

Kan jeg fjerne en negativ kommentar fra min profil?
Hver kommentar kan fjernes, hvis køber meddeler os, at tvisten er løst, og der er udarbejdet en løsning med grossisten. I berettigede tilfælde sletter vi kommentarer, når det viser sig, at handlen ikke har fundet sted. I andre tilfælde mægler vi ikke i tvister vedrørende kommentarer. Hver køber har mulighed for at efterlade en negativ kommentar, og grossisten har, bortset fra de angivne undtagelser, ingen ret til at kræve sin fjernelse.

Opretholdelse af omdømme og undgå negative kommentarer
Negative kommentarer har uden tvivl en negativ indvirkning på salget og kundernes tillid. Derfor anbefaler vi enhver grossist at få positiv feedback fra dag ét. Der er flere grunde til dette råd:
- positive kommentarer øger sælgerens troværdighed
- hvis du modtager en negativ kommentar, reducerer positiv feedback dens styrke og giver dig mulighed for at holde dit omdømme på et højt niveau
- et stort antal positive kommentarer genererer mere salg.

Hvordan tilskynder man købere til at efterlade en kommentar?
Ingen skal opfordres til at offentliggøre negative kommentarer, mens købere i tilfælde af positive oplevelser ikke er så villige til at dele deres mening. Derfor anbefaler vi flere metoder til at opnå positive udtalelser, som er kendt og testet af vores grossister:
- rabat på ordre eller næste ordre
- freebies tilføjet til ordren som en del af offentliggørelsen af ​​kommentarer
- at tilbyde varer af bedre kvalitet som kompensation for udtalelsen

Hvad skal man gøre, når en køber har skrevet en uærlig kommentar?
Hvis en kommentar af en eller anden grund er sårende og usand, har hver sælger mulighed for at svare på den. I en sådan situation vil der også komme et svar under kommentaren i profilen, som giver potentielle købere mulighed for at kende begge parters mening om handlen og give mulighed for at forsvare sig mod uærlige købere.
Der er endnu en vigtig ting, der er værd at nævne. Merkandi er en platform, der opererer i mange forskellige lande og sprog. Hvis du modtager en kommentar, uanset sproget i dens udgivelse, vil vores specialister oversætte den til alle andre tilgængelige sprog. På denne måde får grossisten en positiv udtalelse i én version, og grossisten modtager positive kommentarer i hver tilgængelig version. Samme situation gælder naturligvis også for negative og neutrale kommentarer.
Vi anbefaler alle at bruge kommentarsystemet til at belønne grossister for professionelt udførte transaktioner og til at advare andre mod uærlige entreprenører. Både kommentarer og salgsevaluering i tilfælde af en kundeudtalelse har altid positive effekter for begge sider af transaktionen.

Jeg blev snydt, er der noget andet jeg kan gøre udover at skrive en negativ kommentar?
Takket være det faktum, at vi verificerer vores sælgere, tjekker varernes ægthed og giver brugerne mulighed for at skrive kommentarer, øger vi markant sikkerheden for transaktioner foretaget på vores platform. Der er dog situationer, hvor sælgere af forskellige årsager ikke overholder vilkårene i kontrakten. I dette tilfælde er det første skridt, køberen skal tage, at offentliggøre en negativ kommentar i sælgers profil - denne handling er normalt nok til, at transaktionen kan gennemføres med succes.

Hvis kommentaren ikke gav det forventede resultat, skulle køber anmelde forholdet til den lokale politistation. Det er værd at have et sæt dokumenter, der bekræfter alle faser af transaktionen. Du kan finde mere information om dette i vores guide til god praksis, når du foretager transaktioner.

På grund af det faktum, at vi ikke mægler i transaktioner mellem brugere, kan enhver handling fra vores side for at hjælpe med at løse tvisten kun foretages efter at have modtaget bekræftelse af underretningen til politiet, som bør anmodes om, når du afgiver en udtalelse.

Du har brug for hjælp?

Gratis NYHEDSBREV

Daglige underretninger om nye produkter og nyheder på Merkandi.