De bedste aktietilbud fra 150 lande

Over 100 000 tilfredse brugere

Tilbyder billigere med op til 90 startprisen

Direkte kontakt til sælgere og grossister

Hjælp og tip

Populære emner

Merkandi som er en international platform for engroshandel, samlede grossister, distributører, importører og eksportører inden for køb og salg af slut-af-serien, lager- og produktionsoverskud, forbrugerafkast, post-lease-afkast, varer fra fogder, likvidation af virksomheder osv. Vores platform, der fungerer de største europæiske markeder, og det er tilgængeligt på mange sprog, giver det dig mulighed for hurtigt at nå både leverandører af god kvalitet til reducerede priser og kunder, der er interesseret i permanent samarbejde inden for paller eller containere med varerne. 

Vi, som er en grossisthandelsplatform giver vi vores brugere et avanceret IT-system, der muliggør nem og hurtig udveksling af kommerciel information og strømlining af købs- og salgsprocesser. Hvordan? Vi leverer værktøjer, der forenkler etablering af forretningskontakter i Europa og over hele verden. På Merkandi har brugerne adgang til en lang række produkt- og leverandørkataloger samt en avanceret søgemaskine. Grossister og distributører, der er interesseret i hurtig salg af deres varer, placerer produktannoncer på Merkandi-platformen, og brugere, der er interesseret i at købe varer, kontakter annoncøren direkte for at bestemme ordrens detaljer. 

Merkandi-platformen henvender sig primært til grossister, fabrikanter, handelsformidlere, virksomheder, der handler med eksport og / eller import, men også til ejere af stationære butikker, onlinebutikker og personer, der beskæftiger sig med dør til dør handel eller salg på markeder eller i markedshaller. Merkandi er meget populær blandt fogeder og store detailkæder.

Engros handelsplatform - Merkandi som er et internationalt marked, hvor entreprenører fra hele verden mødes med speciale i handel med slutprodukter, overskud og fogedauktioner. likvidation af butikker, produktionsanlæg osv. Platformen giver alle besøgende et fuldt overblik over engrossalgstilbud, produktbeskrivelser, fotos og lister med artikler, hvis disse blev vedhæftet af sælgere, når de offentliggjorde tilbud. På den anden side er sælgernes kontaktoplysninger kun tilgængelige for registrerede og indloggede Merkandi-brugere. 

De, der er interesseret i at modtage tilbud regelmæssigt, kan abonnere på et gratis nyhedsbrev. For at være i stand til at etablere kontakter med sælgere eller købere, skal du registrere en konto på Merkandi. Fanen Registrering viser to typer konti at vælge imellem: 
Standardkonto 
Premium-konto 

Efter registrering af den valgte kontotype og betaling af det årlige abonnement, modtager brugeren den bestilte servicepakke, der er tilgængelig i indstillingen efter eget valg. 

Standard kontohavere har adgang til grossistdatabasen, og ved hjælp af kontaktoplysningerne, der vises på tilbudssiden, kan de etablere direkte kontakt med den valgte sælger (via e-mail eller telefon). På denne måde kan de stille sælgeren spørgsmål om de varer, der udbydes til salg, arrangere en check / inspektion, bestemme detaljerne for færdiggørelse af transaktionen. 

PREMIUM-kontoejere, der efter positiv verifikation har opnået sælgers status på Merkandi, har adgang til databasen over grossister, der offentliggør salgstilbud på Merkandi, og de har selv en sælgers konto, hvorigennem de kan indsende et hvilket som helst antal annoncer for varer fra overskud, likvidation, fogedens aktiviteter. Ud over tilbudene offentliggøres også en omfattende grossistprofil. Med sin hjælp kan de, der er interesseret i at købe de viste varer, skabe direkte kommerciel kontakt med sælgerne. 

Alle brugere af vores platform kan stole på hjælp fra vores medarbejdere - kontakt med os er mulig på mange sprog, vi er tilgængelige via e-mail og telefonisk 5 dage om ugen.

Til at finde et interessant produkt, i en god pris er ofte en udfordring. Især hvis vi har flere tusinde tilbud at vælge imellem. For at gøre denne opgave lettere har vi oprettet en avanceret søgning. Efter indtastning af Merkandi er der en søgemaskine øverst på siden. Det bruges til at søge efter varer og grossister på vores hjemmeside. Bare indtast den søgte sætning og klik på forstørrelsesglasikonet, eller bekræft med ENTER. Efter dette trin vises resultatet af vores forespørgsel på undersiden af ​​den avancerede søgemaskine, hvor det er muligt at forfine det i henhold til forskellige kriterier. Avanceret søgning giver dig følgende muligheder:
 - søgning efter det land, hvor varerne befinder sig; 
- søgning efter branche (kategori); 
- søgning efter produktgruppe (mere information om produktgrupper kan findes på undersiden https://merkandi.dk/ware; - søge efter en sætning, der bruger titlen, beskrivelsen og nøgleordene, der er inkluderet i tilbuddet; Bemærk, at jo flere parametre, du angiver, desto mere nøjagtigt bliver søgeresultatet. 
Her betyder mere nøjagtigt præcision, og det går hånd i hånd med et reduceret antal tilbud, der skal vises. Derfor bør du bruge den avancerede søgemaskine dygtigt og omhyggeligt. 
Eksempel: 
Vi ønsker at søge efter Red Bull energidrik. 

Ved at skrive Red Bull modtager vi alle tilbud, der indeholder denne sætning (i titlen, indholdet og / eller nøgleordene). Hvis vi imidlertid gerne vil indsnævre listen over de tilbud, vi er interesseret i til et specifikt land, f.eks. Polen, bliver vi nødt til at vælge dette land fra side (venstre) menuen med avancerede søgeindstillinger. 

Avanceret søgning er et vigtigt element i Merkandi, som giver dig mulighed for at finde tilbud på en præcis og bekvem måde. For at gøre det endnu lettere at finde de mest interessante tilbud, skal du se funktionaliteterne ved at tilføje grossister til favoritter og følge tilbudene.

De alle betalingsmetoder, der er tilgængelige på Merkandi, er synlige i det sidste trin af kontoregistrering. Når du har udfyldt formularen og klikket på knappen Registrer, vil vi blive omdirigeret til betalingssiden. Der er 3 varer: 

* Paypal - takket være dette system kan du foretage en hurtig kortbetaling eller betale direkte fra din PayPal-konto. 
* Online-betalinger, dvs. Et system som fe. Przelewy 24 , som også giver dig mulighed for at foretage hurtige betalinger. Når du har valgt denne mulighed, vil du blive omdirigeret til en side, hvor du skal vælge din bank- eller kortbetaling. 
* Bankoverførsel - ud over overførselsoplysningerne leveres også en udskrivbar formular. 
* Multisafepay-onlinebetalinger - en alternativ betalingsform med Visa eller Mastercard. 

Ved registrering skulle du modtage en e-mail med en registreringsbekræftelse, der inkluderer et betalingslink samt en pro-forma-faktura til download. Dette giver dig mulighed for når som helst at vende tilbage til betalingsmetoderne.

Standardtilbuddet på Merkandi-platformen er muligheden for at købe en PREMIUM-konto. De muligheder, der kommer ved at have en sådan konto, er tilgængelige for både sælgere og købere.

Hvis en sådan konto oprettes af f.eks. en grossist, for at kunne bruge muligheden for at sende sine tilbud, skal denne først gennemgå verifikationsprocessen. Dette er et af de vigtigste stadier, hvor dataene og troværdigheden for en bestemt virksomhed, der stræber efter aktivt at bruge vores hjemmeside, kontrolleres. Kun på betingelse af et positivt resultat af verifikationsaktiviteterne udført af Merkandi-medarbejdere, aktiveres muligheden for at offentliggøre annoncer for grossisten.

Selve verifikationsprocessen tager normalt flere timer.

Som følge af en positiv betragtning får sælger mulighed for at præsentere sin egen virksomhed samt de varer, han tilbyder. Samtidig skal det understreges, at den væsentlige præsentation af virksomheden altid er synlig for registrerede brugere af platformen, direkte ved siden af ​​hvert opslået tilbud om salg af varer. Derudover kan en given virksomheds karakteristika i et bredere omfang findes i en separat fane, det vil sige "Engrossalg".

 

  1. Allerede den første håndgribelige fordel er den positive verifikation, som giver et klart signal til potentielle købere om sælgerens art og standarder.
  2. Så er en helt unik mulighed muligheden for at sende et ubegrænset antal tilbud. Grossisten behøver ikke på nogen måde at kontrollere, genberegne og bekymre sig om deres grænser. Absolut, som PREMIUM-sælger på Merkandi, gælder ingen sådanne grænser for ham.
  3. Muligheden for at placere et ubegrænset antal tilbud gælder for alle sprogversioner, der er tilgængelige på vores platform. Det betyder, at en bruger, der er PREMIUM-sælger på Merkandi, trygt kan publicere både i den version, han har registreret sig for, såvel som i andre versioner, uden yderligere gebyrer! Den eneste begrænsning, som kun tjener bekvemmeligheden og komforten ved at bruge vores platform, er overholdelse af reglen om, at når du offentliggør et tilbud på den polske version, skal det redigeres på polsk, mens det for at kunne placere en annonce på , for eksempel den italienske version, kan det kun gøres og udelukkende tale italiensk osv. 
  4. Tilbuddene offentliggjort af vores PREMIUM-sælgere promoveres på forskellige hjemmesider og placeres i Google, hvilket markant øger interessen for en given grossists varer og i sidste ende genererer en stigning i salgsresultater.
  5. På den anden side modtager PREMIUM-kontobrugere, som er en gruppe af købere, en udvidet række informationer om grossister fra Merkandi og muligheden for at interagere og opsummere virkningerne eller forløbet af transaktionen i form af udtalelser. Disse anmeldelser offentliggøres på sælgers hjemmeside. 
  6. Derudover er sådanne udtalelser kun synlige for PREMIUM-brugere, og kun de kan redigere dem. 
  7. Kommentarer fra andre handlende, købere er en fremragende kilde til viden, der kommer fra første hånd og giver indsigt i det faktiske forløb af købet og alle dets omstændigheder. PREMIUM-brugeren kan, takket være adgang til en sådan kilde, lettere vælge en entreprenør, takket være at stifte bekendtskab med feedback fra folk, der allerede har haft mulighed for at samarbejde med ham.

Indehaver af Standards konto på Merkandi-platformen kan bruge vores websted i 12 måneder. I abonnementsperioden har en Standard-bruger adgang til alle kontaktoplysninger for grossister, der tilbyder deres varer på vores websted. Præcist set har han til rådighed de fulde kontaktoplysninger for hver sælger. Desuden er de sprog, som du kan kommunikere med en given entreprenør, synlige for ham. Hvis grossisten har sin egen hjemmeside, har den mulighed for at tilføje sin adresse i deres profil.

Og disse oplysninger gøres også tilgængelige for den registrerede bruger af Standard-kontoen. Det skal bemærkes, at det faktum, at grossisterne baserer på vores platform konstant vokser ikke genererer yderligere opdateringsgebyrer for Standard-brugere. Et engangsgebyr i form af et årligt abonnement giver dem ret til at få adgang til data fra begge grossister, der er til stede i vores database på registreringsdagen og i den følgende periode op til den sidste gyldighedsdag for kontoen. Selvfølgelig kan en registreret standardbruger i hele gyldigheden af ​​kontoen stole på support og teknisk assistance fra Merkandi Platforms kundeservicekontor.

Vores platform tilbyder to typer konti: Standard og PREMIUM. Funktionaliteten, der er tildelt til individuelle konti, er relateret til arten af vores brugers aktiviteter:

Konto - Standard Denne konto er designet med en stor gruppe kunder i tankerne, der gennem vores service får hurtig og bekvem adgang til pålidelige og velprøvede grossister fra Europa, der tilbyder mærkevarer fra overskud, likvidation, slutning af serier, salg og auktioner. Hver Standard-kontobruger har fuld adgang til vores database, hvor der er kontaktoplysninger om sælgere, der tilbyder deres varer på Merkandi-platformen. Kontaktoplysninger præsenteres i sælgers profil - virksomhedsadresse, lageradresse, fastnet- og mobiltelefonnummer, e-mail-adresser og grossistwebstedet. Køberen kan etablere en hurtig og direkte kontakt med grossisten angående det tilbud, der er lagt ud på platformen, han kan også forelægge sit eget forespørgsel eller et samarbejdsforslag. PREMIUM-konto Denne konto er adresseret både til brugere, der kun er interesseret i at købe varer, dvs. at anskaffe nye leverandører, og til brugere, der leder efter nye modtagere af varer fra overskud, likvidation og foged.

PREMIUM-kontoen giver adgang til kontaktdatabasen for sælgere på Merkandi-platformen, men denne database indeholder yderligere oplysninger, som standardkontobrugeren ikke har adgang til. Yderligere oplysninger er: - Sort liste - denne liste inkluderer upålidelige sælgere, der har begået svig, misbrug og som stadig er aktive på Internettet, ofte under ændrede navne; - Kommentarsystem - dette system giver PREMIUM-kontobrugere mulighed for at afgive udtalelser til sælgere på Merkandi-platformen, vurdere deres pålidelighed og professionalisme. En yderligere og meget vigtig funktionalitet på PREMIUM-kontoen er salgsindstillingen, som er aktiveret for alle brugere af denne konto efter positiv verifikation af de indsendte registreringsdokumenter. Brugeren har til rådighed et praktisk panel til udstationering af et ubegrænset antal tilbud sammen med fotos og vedhæftede filer samt et professionelt showroom for sælgeren, der indeholder detaljerede oplysninger om kontaktoplysninger og virksomhedens profil.
De alle bruger som er registreret på platformen, kan stole på professionel support og hjælp fra specialiserede medarbejdere på vores servicekontor. Hver forespørgsel angående vores platform, tekniske problemer eller andre problemer, der vedrører vores klienter, kan signaleres via en af ​​følgende kommunikationskanaler:
  • telefon
  • e-mail
  • Chat

​Kundeservicestøtten på dette område er naturligvis forberedt på alle sprog, der opererer på Merkandi. Vores specialister står til din rådighed fra mandag til fredag, fra 9:00 til 17:00.

Vi gør alt for at besvare e-mail-forespørgsler så hurtigt som muligt. Vi svarer normalt på meddelelser, der er modtaget efter vores arbejdstid eller på ikke-arbejdsdage den første - den næste arbejdsdag.
Det skal huskes, at vi også er mennesker, og at vi også tager ferie. I sådanne tilfælde vil du modtage en retur fra os, når vores medarbejder, der er ansvarlig for den givne sprogversion, bliver tilgængelig. Vi opfordrer dig også til at kontakte os på et andet sprog. Så vidt muligt forsøger vi også at kontakte kunder, der ikke har været i stand til at nå os. Hver gang der er afbrydelser i kontorets funktion, offentliggøres de relevante oplysninger om årsagen og varigheden af ​​en sådan begivenhed på Kontakt-undersiden i hver sprogversion af platformen på forhånd.

Alle Standard-konti har muligheden for at blive opgraderet til PREMIUM-versionen når som helst under abonnementet.
Procedure for skift til en højere kontotype (fra Standard til PREMIUM):

1. for at opgradere til en højere kontotype, skal du have en Standard-konto;
2. du skal logge ind på denne konto;
3. På hovedsiden i brugerpanelet vises knappen; -Skift kontotype, -klik på den;
4. Vi vil se ordreoplysninger, der skal bekræftes;
5. efter bekræftelse går vi automatisk til betalingsundersiden;
6. efter betaling og bogføring af overførslen ændres kontotypen til PREMIUM.

I tilfælde af problemer med betalingen, bedes du kontakte vores kundeservicekontor, der er tilgængelig under fanen Kontakt

Brugerene modtager en momsfaktura for at købe et abonnement på platformen. Det skal dog huskes, at den originale faktura først aktiveres, når vi har modtaget betalingen på vores konto. Hvis kontoen blev aktiveret baseret på bekræftelse, kan den originale faktura til download tage 1-2 dage.

Elektroniske fakturaer er fuldt ud acceptable og overholder de gældende regler i vores land, men hvis du ønsker en papirfaktura, skal du kontakte kundeservicekontoret, så sender vi den til den adresse, du har angivet.

Specialle lukkede zone, er et sted, forbeholdede til de mest aktive brugere, der forventer mere og leder efter de bedste tilbud. Brugere finder her specielt udvalgte tilbud, der muligvis ikke er tilgængelige for offentligheden af ​​grunde som: 

  • en aftale med producenten, der forbyder offentliggørelse af tilbud i en generelt tilgængelig form; 
  • varerne har salgsbegrænsninger i visse lande; 
  • prisen på varen kan ikke offentliggøres; 
  • produktet er mærket, men dets videre distribution er underlagt begrænsninger. 

Ovennævnte begrænsninger pålægges ofte af mærkerne, producenterne eller distributørerne selv og kan ikke forhandles, hvorfor de produkter, der er omfattet af dem, ikke kan tilbydes på generelt tilgængelige salgskanaler. Hos Merkandi kender vi denne specificitet på engrosmarkedet, hvorfor vi besluttede at imødekomme brugernes behov ved at oprette en lukket speciel zone. 


Købere, der er interesseret i tilbud af denne type, kan købe adgang til den specielle zone fra brugerpanelet. Efter at have købt adgang vil brugeren være i stand til at se særlige tilbud fra startsiden og i individuelle kategorier. Adgang til det specielle område er gyldigt i 12 måneder fra købsdatoen og er strengt relateret til kontoens gyldighed.

Sælgere, der har varer, der opfylder en af ​​ovenstående betingelser, kan offentliggøre deres tilbud i den specielle zone ved kun at vælge feltet Synligt tilbud kun for en valgt gruppe brugere med adgang til den specielle zone i formularen til tilbudspublikation. Når et sådant tilbud er offentliggjort, vil det kun være synligt for brugere, der har købt adgang til den specielle zone. Brugere, der ikke har adgang til den specielle zone, kan offentliggøre deres tilbud der. 

Den specielle zone er en innovativ funktionalitet på Merkandi-platformen for både købere og sælgere. Købere har adgang til unikke tilbud, ikke offentliggjort på andre websteder, mens sælgere har mulighed for at præsentere varer underlagt salgs- og distributionsbegrænsninger og kontakte købere, der leder efter denne type produkt. 

Den specielle zone er derfor et perfekt supplement til databasen med tilbud på varer, der på grund af salgsbegrænsninger ikke kan præsenteres på generelt tilgængelige engroswebsteder.

Kommentarer til platformen er skrevet af købere til sælgere. Afhængigt af deres type og antal kan de skabe tillid til din virksomhed og øge salget eller skræmme dine potentielle kunder væk. Hvordan fungerer kommentarsystemet på Merkandi? Nedenfor finder du praktiske tips.

Hvordan fungerer kommentarer om Merkandi?
Hver køber har ret til at give én kommentar til én gennemført handel, hvis der ikke er gået mere end 2 måneder, siden fakturaen blev udstedt af sælger. Kommentar kan være en af ​​tre typer - positiv, neutral eller negativ. For de to førstnævnte sker offentliggørelsen med det samme, og grossisten modtager en meddelelse om en ny kommentar offentliggjort på hans profil. I tilfælde af en negativ - går det til vores team. Hvis det er korrekt formuleret, flytter vi det til køen af ​​ventende publikationer, og der sendes en systemmeddelelse til sælger. Hver grossist har 7 dage fra det tidspunkt til at afklare sagen med køberen eller til at rapportere til os, at handlen ikke fandt sted. Hvis køberen i løbet af dette tidsrum melder et ønske om at fjerne det, eller vi undlader at indhente bevis for transaktionen efter at have rapporteret dens fravær af grossisten - fjerner vi det og informerer begge parter. Ellers efter 7 dage offentliggøres den og grossisten modtager en meddelelse.

Det andet element i kommentarsystemet er vurderingen af ​​sælgeren i 4 kategorier:
- varens overensstemmelse med beskrivelsen
- kontakt med sælger
- Ordrebehandlingstid
- forsendelsesomkostninger
Hver af disse kategorier kan bedømmes fra 1 til 5 stjerner. Derefter beregnes gennemsnittet af alle kommentatorers gennemsnitlige mening og vises i sælgers profil.

Kan jeg fjerne en negativ kommentar fra min profil?
Hver kommentar kan fjernes, hvis køber meddeler os, at tvisten er løst, og der er udarbejdet en løsning med grossisten. I berettigede tilfælde sletter vi kommentarer, når det viser sig, at handlen ikke har fundet sted. I andre tilfælde mægler vi ikke i tvister vedrørende kommentarer. Hver køber har mulighed for at efterlade en negativ kommentar, og grossisten har, bortset fra de angivne undtagelser, ingen ret til at kræve sin fjernelse.

Opretholdelse af omdømme og undgå negative kommentarer
Negative kommentarer har uden tvivl en negativ indvirkning på salget og kundernes tillid. Derfor anbefaler vi enhver grossist at få positiv feedback fra dag ét. Der er flere grunde til dette råd:
- positive kommentarer øger sælgerens troværdighed
- hvis du modtager en negativ kommentar, reducerer positiv feedback dens styrke og giver dig mulighed for at holde dit omdømme på et højt niveau
- et stort antal positive kommentarer genererer mere salg.

Hvordan tilskynder man købere til at efterlade en kommentar?
Ingen skal opfordres til at offentliggøre negative kommentarer, mens købere i tilfælde af positive oplevelser ikke er så villige til at dele deres mening. Derfor anbefaler vi flere metoder til at opnå positive udtalelser, som er kendt og testet af vores grossister:
- rabat på ordre eller næste ordre
- freebies tilføjet til ordren som en del af offentliggørelsen af ​​kommentarer
- at tilbyde varer af bedre kvalitet som kompensation for udtalelsen

Hvad skal man gøre, når en køber har skrevet en uærlig kommentar?
Hvis en kommentar af en eller anden grund er sårende og usand, har hver sælger mulighed for at svare på den. I en sådan situation vil der også komme et svar under kommentaren i profilen, som giver potentielle købere mulighed for at kende begge parters mening om handlen og give mulighed for at forsvare sig mod uærlige købere.
Der er endnu en vigtig ting, der er værd at nævne. Merkandi er en platform, der opererer i mange forskellige lande og sprog. Hvis du modtager en kommentar, uanset sproget i dens udgivelse, vil vores specialister oversætte den til alle andre tilgængelige sprog. På denne måde får grossisten en positiv udtalelse i én version, og grossisten modtager positive kommentarer i hver tilgængelig version. Samme situation gælder naturligvis også for negative og neutrale kommentarer.
Vi anbefaler alle at bruge kommentarsystemet til at belønne grossister for professionelt udførte transaktioner og til at advare andre mod uærlige entreprenører. Både kommentarer og salgsevaluering i tilfælde af en kundeudtalelse har altid positive effekter for begge sider af transaktionen.

Jeg blev snydt, er der noget andet jeg kan gøre udover at skrive en negativ kommentar?
Takket være det faktum, at vi verificerer vores sælgere, tjekker varernes ægthed og giver brugerne mulighed for at skrive kommentarer, øger vi markant sikkerheden for transaktioner foretaget på vores platform. Der er dog situationer, hvor sælgere af forskellige årsager ikke overholder vilkårene i kontrakten. I dette tilfælde er det første skridt, køberen skal tage, at offentliggøre en negativ kommentar i sælgers profil - denne handling er normalt nok til, at transaktionen kan gennemføres med succes.

Hvis kommentaren ikke gav det forventede resultat, skulle køber anmelde forholdet til den lokale politistation. Det er værd at have et sæt dokumenter, der bekræfter alle faser af transaktionen. Du kan finde mere information om dette i vores guide til god praksis, når du foretager transaktioner.

På grund af det faktum, at vi ikke mægler i transaktioner mellem brugere, kan enhver handling fra vores side for at hjælpe med at løse tvisten kun foretages efter at have modtaget bekræftelse af underretningen til politiet, som bør anmodes om, når du afgiver en udtalelse.

Inden de offentliggør sit tilbud, skal hver grossist gennemgår bekræftelsesprocessen. En sådan verifikation er beregnet til at øge din sikkerhed under transaktionen. Derudover verificerer vi også tilbud med mærkevarer for at bekræfte ægtheden og oprindelsen af ​​sådanne varer.

Verden bevæger sig mod større digitalisering. Som det skrider frem, dukker flere og flere trusler op. En af de mest populære trusler er phishing.

Hvad er phishing?Det er et forsøg på at afpresse data ved at efterligne en person, virksomhed eller institution. Her er nogle eksempler på, hvordan sådanne svindelnumre fungerer:

  • Phishing af loginoplysninger fra en falsk hjemmeside - kriminelle laver en identisk kopi af hjemmesiden, men på en anden internetadresse. Så sender de en mail, der efterligner interesserede kunder eller virksomheden selv med en anmodning om at logge ind/se et specifikt tilbud. Vær på vagt i sådanne tilfælde. Den nemmeste måde at undgå sådan en hændelse på er at kigge på adresselinjen, når du logger ind. Hvis det er anderledes end merkandi.pl eller et andet af merkandi-domænerne, bør du undlade at logge ind, gå til Merkandi-webstedet og straks rapportere en sådan situation til kundeservice. Det er også værd at bemærke, at kriminelle ofte bruger forskellige tricks til at få domænet til at ligne det originale. Eksempler: Merkandi.pl eller merkandi.pl.domænenavn.com. I det første tilfælde ser vi en tastefejl i navnet, som er let at overse, mens det i det andet er et underdomæne, der er identisk med domænet, men ikke er et Merkandi-domæne.
  • Phishing via e-mail - kriminelle sender en e-mail fra et domæne, der ligner virksomhedens, beder om login-adgangskode, sender dokumenter osv. Samtidig sørger man for detaljer - sender skabeloner med beskeder, som hjemmesiden rent faktisk bruger og sidefødder af kundeserviceagenter. Inden du besvarer en e-mail med anmodning om følsomme data, skal du altid tjekke, hvem afsenderen er - alle vores agenter bruger kun adresser på merkandi-domænet - name@merkandi.domain.

Dette er blot to eksempler på de mest almindelige angreb. Der er helt sikkert flere af dem, og hver af dem kan have sine egne variationer, der udelukkende afhænger af kriminelles kreativitet og list.

På grund af de udviklende trusler besluttede vi at bruge en proaktiv løsning i form af et obligatorisk to-faktor login til kontoen. Når du forsøger at logge ind, efter indtastning af dit login og adgangskode, bliver du bedt om en aktiveringskode, som vil blive sendt til din e-mailadresse. På denne måde, selvom du mister dine loginoplysninger, vil den kriminelle ikke kunne logge ind på din konto.

Har jeg brug for det? Der er ikke noget interessant i min Merkandi-konto
Mange mennesker tror fejlagtigt, at kriminelle ikke vil være interesserede i deres konto. Dette er ikke sandt af to grunde:

  1. Hvis du er sælger, kan din konto indeholde følsomme data såsom kunde- og transaktionsdata. Disse data kan bruges af den kriminelle til at komponere et yderligere angreb eller afpresning. Det skal huskes, at de gældende bestemmelser i GDPR også pålægger hver iværksætter beskyttelse af denne type data på den bedst mulige måde.
  2. Din konto kan blive brugt til et koordineret angreb på andre mennesker. En kriminel fra din konto kan sende oplysninger og beskeder til dine kunder på dine vegne. På den måde kan han fx offentliggøre tilbud og derefter bede interesserede om at betale for ordren til den af ​​ham oplyste konto. Selvom det ikke er dig, der snyder folk på denne måde, så er din virksomheds image skadet, og det kan skabe ballade med loven, for indtil sagen er afklaret, er du den person, der afpressede kunderne penge.

Mine data er blevet stjålet, hvad skal jeg gøre?

Meld straks sagen til Merkandi kundeservice, skift din kontoadgangskode til Merkandi og sørg for, at ingen har ændret din e-mailadresse i kontoindstillingerne. Hvis du bruger adgangskoden til at logge ind på Merkandi også andre steder - skift den også andre steder.

Vigtig noteTo-faktor login beskytter ikke, det er et ekstra lag af sikkerhed, der øger sikkerheden, men det garanterer ikke 100% sikkerhed. Det gør det meget sværere at hacke sig ind på din konto med stjålne data, men der findes phishing-metoder, der også phisher bekræftelseskoden, så du bør stadig tjekke de hjemmesider, du logger på, for eventuelt phishing.

Merkandi-teamet arbejder konstant på sikkerheden af ​​data og brugerkonti ved at introducere nye funktionaliteter.

Det er en meget fint forretningspraksis, især for sælgere, at tilbyde kundeservice på højeste niveau. En af de mest almindelige fejl i engrosbranchen er at ignorere svar på henvendelser modtaget fra købere / sælgere. Merkandi er en international platform, som vi lægger stor vægt på korrekt kontakt og forretningsforbindelser mellem brugere. For at sikre et højt serviceniveau leverer vi meddelelsessvar-statistikker. Derfor kan du modtage underretninger fra os, hvis der er ubesvarede meddelelser i dit panel. Hvorfor laver vi dette? For at give dig besked om ulæste beskeder - undertiden ender meddelelser i spam og overses uden at du bemærker det. Vi sørger for ikke at gå glip af nyheder. For at lære dig god forretningsskik - mange mennesker er ikke klar over, at det at have ikke svar på meddelelser kan have en negativ indvirkning på deres forretning. Vi forsøger at forklare, hvorfor det er så vigtigt at svare på meddelelser. For at øge salget - hvis du ikke svarer brugeren i dag, er han muligvis ikke interesseret i dit tilbud i en uge. For at maksimere dit salg skal du betjene alle. Hvorfor er det vigtigt? Forestil dig, at du driver en butik. Klienten går ind og stiller et spørgsmål. Hvor mange gange har du stødt på en situation, hvor sælgeren foregiver at ikke se kunden? Vi har ikke stødt på en sådan situation, så hvorfor skulle det være anderledes i e-handel? Som vi nævnte tidligere, hvis kunden ikke får svar i dag, skriver de muligvis ikke overhovedet næste gang. Så det er bedre at skrive tilbage, jeg er ikke interesseret, nej tak osv. End at skrive tilbage. Sådanne korte oplysninger vil tage dig et par sekunder, men det skræmmer ikke kunden og intet svar. Kan vi bede om et svar? Vi kan ikke, fordi vores mål er at skabe opmærksomhed og øge svarfrekvensen mellem brugerne. Vi kan ikke tvinge dig til at svare, men vil altid kontakte dig i tilfælde af ubesvarede beskeder. Hvis vi ikke modtager et svar fra dig, bedes du kontakte os. Hvis vi ikke modtager et svar fra dig inden for to uger, forbeholder vi os retten til at deaktivere sælgerindstillingen på din konto.

Onlinetrusler bliver mere almindelige, og phishing-folk bliver klogere. Du kan dog øge din onlinesikkerhed markant ved at huske et par grundlæggende regler:

  • Merkandi beder aldrig om adgangskoden til din brugerkonto eller nogen anden adgangskode til e-mail eller andre tjenester;
  • Sørg altid for, at du logger ind på merkandi-domænet (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr), og at login-siden er sikret med et certifikat;
  • Kontroller altid, at den besked, du modtager, er sendt fra det korrekte merkandi-domæne (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr osv.). Vi sender aldrig beskeder fra andre adresser;
  • I tilfælde af tvivl om ægtheden af ​​den modtagne meddelelse, bedes du straks kontakte vores kundeservicekontor. Hvis det er muligt, bedes du sende os den modtagne besked til info@merkandi.dk for verifikation.
  • Hvis du har været udsat for phishing, bedes du straks rapportere det til vores team.

Hvad er phishing, og hvordan fungerer det?

Phishing er et forsøg på at afpresse data, hvor den kriminelle udgiver sig for at være en virksomhed eller en anden person. I sådanne situationer indeholder de afsendte beskeder normalt oplysninger om spærring af kontoen, deaktivering af nogle funktioner, manglende betaling for ordren osv. og et link til at udføre en given handling. Dette link fører normalt til en side, der er identisk med originalen, men faktisk er det kun en kopi på en helt anden adresse. Sådan en side kræver normalt, at vi logger ind, og phisher vores data på dette tidspunkt. Et eksempel på en sådan side er nedenfor:


Hvordan forebygger man det?

Tjek domænet. Hvis domænet er forskelligt fra merkandi-domænerne (merkandi.pl, merkandi.com, merkandi.fr, merkandi.com osv.), skal du ikke logge ind!
Tjek om forbindelsen på hjemmesiden er krypteret - i venstre side af adressen skal der være en hængelås med et gyldigt certifikat. Hvis browseren informerer dig om, at siden ikke er sikret - skal du ikke logge ind!


Jeg indtastede mine loginoplysninger på et falsk websted, hvad skal jeg gøre?
Kontakt venligst vores kundeservice med det samme for at få hjælp. Samtidig anbefaler vi, at du gør følgende:

  • Skift adgangskoden til din Merkandi-konto.
  • Hvis du har brugt den samme adgangskode på andre websteder eller websteder, anbefaler vi, at du ændrer den.
  • Log ud af andre sessioner på andre enheder.

For at sikre størst mulig rækkevidde og antal potentielle kunder, bliver alle tilbud offentliggjort på Merkandi automatisk oversat. Funktionsprincippet er enkelt - når sælgeren offentliggør et tilbud, udfylder sælgeren beskrivelserne på de sprog, som han er i stand til at gøre det på, mens oversættelserne for alle andre sprog fuldføres automatisk inden for 24 timer.

 

Fravælg automatiske oversættelser

Vi introducerede denne funktionalitet på grund af adskillige anmodninger og spørgsmål fra brugere. Derfor, hvis du er sælger på Merkandi og af en eller anden grund ikke ønsker, at dine tilbud automatisk skal offentliggøres på andre sprog, skal du blot kontakte vores kundeserviceafdeling for at deaktivere muligheden for automatisk oversættelse af tilbud. Hvis det kun drejer sig om ét tilbud, er det nok at vælge redigeringsfeltet på listen over tilbud og fjerne titlen, beskrivelsen og tags fra det sprog, du vil annullere. Efter at have gemt ændringerne, slettes den automatiske oversættelse.

 

Fordele ved automatisk oversættelse af tilbud

Som tiden skrider frem, bliver handel nemmere og nemmere. Handel med andre lande, især inden for EU, er blevet ekstremt enkel. Derfor har vi for at imødekomme forventningerne fra købere, der leder efter varer, uanset oprindelsesland, og for at støtte sælgere, der leder efter nye salgsmarkeder, skabt funktionaliteten til automatisk oversættelse af tilbud. Tilbud oversættes ved hjælp af værktøjer som Google Translate, Yandex og DeepL for at sikre den bedste kvalitet og resultater.

 

Du har brug for hjælp?

Gratis NYHEDSBREV

Daglige underretninger om nye produkter og nyheder på Merkandi.