FLASH SALEFLASH SALE
-20%
Til den årlige TILMELDING
kampagner kan ikke kombineres
1 Antal resterende pakker
Markedets førende platform
Platform
#1 på markedet

Hjælp og tip

Populære emner

Merkandi som er en international platform for engroshandel, samlede grossister, distributører, importører og eksportører inden for køb og salg af slut-af-serien, lager- og produktionsoverskud, forbrugerafkast, post-lease-afkast, varer fra fogder, likvidation af virksomheder osv. Vores platform, der fungerer de største europæiske markeder, og det er tilgængeligt på mange sprog, giver det dig mulighed for hurtigt at nå både leverandører af god kvalitet til reducerede priser og kunder, der er interesseret i permanent samarbejde inden for paller eller containere med varerne. 

Vi, som er en grossisthandelsplatform giver vi vores brugere et avanceret IT-system, der muliggør nem og hurtig udveksling af kommerciel information og strømlining af købs- og salgsprocesser. Hvordan? Vi leverer værktøjer, der forenkler etablering af forretningskontakter i Europa og over hele verden. På Merkandi har brugerne adgang til en lang række produkt- og leverandørkataloger samt en avanceret søgemaskine. Grossister og distributører, der er interesseret i hurtig salg af deres varer, placerer produktannoncer på Merkandi-platformen, og brugere, der er interesseret i at købe varer, kontakter annoncøren direkte for at bestemme ordrens detaljer. 

Merkandi-platformen henvender sig primært til grossister, fabrikanter, handelsformidlere, virksomheder, der handler med eksport og / eller import, men også til ejere af stationære butikker, onlinebutikker og personer, der beskæftiger sig med dør til dør handel eller salg på markeder eller i markedshaller. Merkandi er meget populær blandt fogeder og store detailkæder.

Merkandi er en international engroshandelsplatform, som samler købere og sælgere af likvidationsaktier, konkursramte aktier, overskudsaktier etc. fra hele verden. Hver besøgende har fuld adgang til tilbuddene hos Merkandi, men for at se grossisternes kontaktoplysninger skal han eller hun enten logge ind på sin brugers konto eller oprette en ny. Vi tilbyder også mulighed for at tilmelde dig vores daglige nyhedsbrev, som indeholder de seneste tilbud. Det er gratis at tilmelde sig vores nyhedsbrev.

For at få mulighed for at kontakte grossisterne, skal du oprette en konto hos Merkandi. Du kan vælge mellem to forskellige typer brugerkonti: STANDARD og PREMIUM. Selvfølgelig vil begge af dem give dig adgang til sælgernes kontaktoplysninger, og for at finde ud af mere om funktionerne ved hver af dem, skal du blot gå til REGISTRERING-sektionen på vores hjemmeside.

Når du har oprettet en konto og betaler abonnementsgebyret, aktiveres din brugers konto og forbliver aktiv i et år.

STANDARD-brugere har adgang til grossisternes database og kan kontakte dem direkte. Udover databasen er grossisternes kontaktoplysninger også præsenteret ved siden af ​​deres tilbud, så brugerne kan kontakte dem, mens de ser tilbuddene på Merkandi.

PREMIUM-brugere har udover grossisternes kontaktoplysninger også adgang til meninger om grossister og leverandørernes sortliste. Desuden er PREMIUM konto påkrævet for at begynde at tilbyde produkter hos Merkandi. Denne funktion er kun tilgængelig for de virksomheder, som vil bestå vores verifikationsprocedure. Når den er verificeret, er brugeren i stand til at liste tilbud, og en profil af hans eller hendes virksomhed er tilgængelig for andre brugere af Merkandi.

For yderligere spørgsmål, tøv ikke med at kontakte vores kundeserviceteam.

Til at finde et interessant produkt, i en god pris er ofte en udfordring. Især hvis vi har flere tusinde tilbud at vælge imellem. For at gøre denne opgave lettere har vi oprettet en avanceret søgning. Efter indtastning af Merkandi er der en søgemaskine øverst på siden. Det bruges til at søge efter varer og grossister på vores hjemmeside. Bare indtast den søgte sætning og klik på forstørrelsesglasikonet, eller bekræft med ENTER. Efter dette trin vises resultatet af vores forespørgsel på undersiden af ​​den avancerede søgemaskine, hvor det er muligt at forfine det i henhold til forskellige kriterier. Avanceret søgning giver dig følgende muligheder:
 - søgning efter det land, hvor varerne befinder sig; 
- søgning efter branche (kategori); 
- søgning efter produktgruppe (mere information om produktgrupper kan findes på undersiden https://merkandi.dk/ware; - søge efter en sætning, der bruger titlen, beskrivelsen og nøgleordene, der er inkluderet i tilbuddet; Bemærk, at jo flere parametre, du angiver, desto mere nøjagtigt bliver søgeresultatet. 
Her betyder mere nøjagtigt præcision, og det går hånd i hånd med et reduceret antal tilbud, der skal vises. Derfor bør du bruge den avancerede søgemaskine dygtigt og omhyggeligt. 
Eksempel: 
Vi ønsker at søge efter Red Bull energidrik. 

Ved at skrive Red Bull modtager vi alle tilbud, der indeholder denne sætning (i titlen, indholdet og / eller nøgleordene). Hvis vi imidlertid gerne vil indsnævre listen over de tilbud, vi er interesseret i til et specifikt land, f.eks. Polen, bliver vi nødt til at vælge dette land fra side (venstre) menuen med avancerede søgeindstillinger. 

Avanceret søgning er et vigtigt element i Merkandi, som giver dig mulighed for at finde tilbud på en præcis og bekvem måde. For at gøre det endnu lettere at finde de mest interessante tilbud, skal du se funktionaliteterne ved at tilføje grossister til favoritter og følge tilbudene.

De alle betalingsmetoder, der er tilgængelige på Merkandi, er synlige i det sidste trin af kontoregistrering. Når du har udfyldt formularen og klikket på knappen Registrer, vil vi blive omdirigeret til betalingssiden. Der er 3 varer: 

* Paypal - takket være dette system kan du foretage en hurtig kortbetaling eller betale direkte fra din PayPal-konto. 
* Online-betalinger, dvs. Et system som fe. Przelewy 24 , som også giver dig mulighed for at foretage hurtige betalinger. Når du har valgt denne mulighed, vil du blive omdirigeret til en side, hvor du skal vælge din bank- eller kortbetaling. 
* Bankoverførsel - ud over overførselsoplysningerne leveres også en udskrivbar formular. 
* Multisafepay-onlinebetalinger - en alternativ betalingsform med Visa eller Mastercard. 

Ved registrering skulle du modtage en e-mail med en registreringsbekræftelse, der inkluderer et betalingslink samt en pro-forma-faktura til download. Dette giver dig mulighed for når som helst at vende tilbage til betalingsmetoderne.

PREMIUM-konto er flagskibstilbuddet fra Merkandi handelsplatform. Funktionerne ved denne type medlemskab er meget nyttige for både købere og sælgere.

Den vigtigste egenskab for sælgere er naturligvis en mulighed for at liste sine produkter hos Merkandi. For at få denne mulighed aktiveret, skal en person først sende os dokumenterne fra hans eller hendes virksomhed. Det vigtigste for enhver potentiel sælger er at sende os de mest opdaterede dokumenter fra virksomheden, for så snart vi modtager dem, vil vi starte en verifikationsprocedure. Det er klart, at kun det positive resultat af verifikationen giver os mulighed for at aktivere salgsmuligheder for medlemmet.

I de fleste tilfælde tager verifikationsproceduren et par timer, men nogle gange kan det tage endda 2-3 hverdage. De dokumenter, vi har brug for, er som udgangspunkt en moms-/afgiftsbevis for virksomheden og registreringsdokumentet.

Som et resultat af positiv verifikation vil en sælger få oprettet sin virksomhedsprofil, og vil kunne begynde at notere tilbud hos Merkandi. Husk, at kun andre medlemmer af platformen vil kunne se virksomhedsprofilen. Den korte version af den vil blive præsenteret lige ved siden af ​​tilbuddene, og en fuld version vil være tilgængelig at finde i grossisternes database ("Engros"-afsnittet på Merkandis hjemmeside).

1.Den grundlæggende fordel er en kendsgerning, at virksomheden er opført blandt de andre virksomheder, der er verificeret af os.
2.En anden er muligheden for at liste 50 tilbud på en Premium-konto
3.Hver sælger er i stand til at liste tilbud i alle sprogversioner af Merkandi. Denne mulighed er også uden ekstra omkostninger. Det eneste vigtige ved denne funktion er det faktum, at hvis du ønsker at angive tilbud i den anden sprogversion af Merkandi, skal du oversætte det til dette sprog, dvs. hvis du ønsker at angive dit tilbud i den italienske sprogversion, skal oversætte det til italiensk først.
4.De tilbud, der er anført hos Merkandi, promoveres på andre hjemmesider. Desuden promoverer vi også tilbuddene i Googles søgeresultater. Dette forbedrer svarprocenten i høj grad og øger grossistens salgsvolumen.
5.PREMIUM-medlemmer har også adgang til udtalelsessystemet. Som køber kan du derefter lave en kort oversigt over handlen med den bestemte grossist og læse andre brugeres mening om grossisterne.
6.Kun PREMIUM-medlemmer har adgang til udtalelsernes system.
7. Udtalelserne er en meget vigtig kilde til viden om grossisterne. De er opført direkte af andre købere, som er medlemmer af Merkandi. De kan være virkelig nyttige til at træffe en endelig beslutning om at købe produkter fra den bestemte grossist, de påpeger også nogle vigtige oplysninger om grossister.

Indehaver af Standards konto på Merkandi-platformen kan bruge vores websted i 12 måneder. I abonnementsperioden har en Standard-bruger adgang til alle kontaktoplysninger for grossister, der tilbyder deres varer på vores websted. Præcist set har han til rådighed de fulde kontaktoplysninger for hver sælger. Desuden er de sprog, som du kan kommunikere med en given entreprenør, synlige for ham. Hvis grossisten har sin egen hjemmeside, har den mulighed for at tilføje sin adresse i deres profil.

Og disse oplysninger gøres også tilgængelige for den registrerede bruger af Standard-kontoen. Det skal bemærkes, at det faktum, at grossisterne baserer på vores platform konstant vokser ikke genererer yderligere opdateringsgebyrer for Standard-brugere. Et engangsgebyr i form af et årligt abonnement giver dem ret til at få adgang til data fra begge grossister, der er til stede i vores database på registreringsdagen og i den følgende periode op til den sidste gyldighedsdag for kontoen. Selvfølgelig kan en registreret standardbruger i hele gyldigheden af ​​kontoen stole på support og teknisk assistance fra Merkandi Platforms kundeservicekontor.

Merkandi engroshandelsplatform tilbyder dig to grundlæggende typer brugerkonti: STANDARD og PREMIUM. Funktionerne i dem begge er strengt forbundet med brugernes behov og krav.

STANDARD konto

Denne konto er oprettet til de brugere, der har brug for enkel og bekvem adgang til de verificerede europæiske grossister af almindelige produkter og likvidationslagre, slutlagre, konkurslagre og overlagre. STANDARDbruger har fuld adgang til grossisternes database, hvor han eller hun finder kontaktoplysninger på grossisterne fra Merkandi. Alle disse kontaktoplysninger kan findes i grossistens profil og omfatter firmaadresse, lageradresse, telefonnumre og mobiltelefonnumre, e-mailadresser og grossistens hjemmeside-url. Køberen er derfor i stand til hurtigt at kommunikere med grossisten og spørge ham eller hende om det bestemte tilbud, sende ham eller hende sin egen forespørgsel eller ethvert andet forretningsforslag.

PREMIUM konto
Denne type konto kan bruges af både købere og sælgere af engrosprodukter, lukkelager, overskydende lagre og udsalgslagre. Ligesom STANDARD-kontoen vil PREMIUM også give dig adgang til grossisternes database, men dette inkluderer også nogle yderligere oplysninger, som ikke er tilgængelige for STANDARD-brugere.
Disse yderligere oplysninger omfatter:
- Grossisters sortliste - en liste over upålidelige grossister, som begik svig eller misbrug. De fleste af dem søger stadig aktivt efter nye ofre på internettet under ændrede navne på virksomheder.
- Meningssystem - PREMIUM-brugere er i stand til at tilføje meninger om grossister og vurdere aftalerne med dem, herunder deres pålidelighed og et niveau af professionalisme.

En anden meget vigtig egenskab ved PREMIUM-kontoen er muligheden for at notere tilbud hos Merkandi. Salgsmulighederne er tilgængelige for de PREMIUM-medlemmer, som vil bekræfte deres virksomheder hos os. Når den er verificeret, er en bruger derefter i stand til at liste tilbud ved hjælp af en intuitiv og letanvendelig "Tilføj tilbud"-funktion. For hvert af tilbuddene er en bruger også i stand til at uploade billeder og filer. Endelig får hver sælger et professionelt showroom, hvor købere kan se nogle detaljerede oplysninger om hans eller hendes virksomhed, herunder kontaktoplysningerne til hans eller hendes salgsafdeling.

De alle bruger som er registreret på platformen, kan stole på professionel support og hjælp fra specialiserede medarbejdere på vores servicekontor. Hver forespørgsel angående vores platform, tekniske problemer eller andre problemer, der vedrører vores klienter, kan signaleres via en af ​​følgende kommunikationskanaler:
  • telefon
  • e-mail
  • Chat

​Kundeservicestøtten på dette område er naturligvis forberedt på alle sprog, der opererer på Merkandi. Vores specialister står til din rådighed fra mandag til fredag, fra 9:00 til 17:00.

Vi gør alt for at besvare e-mail-forespørgsler så hurtigt som muligt. Vi svarer normalt på meddelelser, der er modtaget efter vores arbejdstid eller på ikke-arbejdsdage den første - den næste arbejdsdag.
Det skal huskes, at vi også er mennesker, og at vi også tager ferie. I sådanne tilfælde vil du modtage en retur fra os, når vores medarbejder, der er ansvarlig for den givne sprogversion, bliver tilgængelig. Vi opfordrer dig også til at kontakte os på et andet sprog. Så vidt muligt forsøger vi også at kontakte kunder, der ikke har været i stand til at nå os. Hver gang der er afbrydelser i kontorets funktion, offentliggøres de relevante oplysninger om årsagen og varigheden af ​​en sådan begivenhed på Kontakt-undersiden i hver sprogversion af platformen på forhånd.

Alle Standard-konti har muligheden for at blive opgraderet til PREMIUM-versionen når som helst under abonnementet.
Procedure for skift til en højere kontotype (fra Standard til PREMIUM):

1. for at opgradere til en højere kontotype, skal du have en Standard-konto;
2. du skal logge ind på denne konto;
3. På hovedsiden i brugerpanelet vises knappen; -Skift kontotype, -klik på den;
4. Vi vil se ordreoplysninger, der skal bekræftes;
5. efter bekræftelse går vi automatisk til betalingsundersiden;
6. efter betaling og bogføring af overførslen ændres kontotypen til PREMIUM.

I tilfælde af problemer med betalingen, bedes du kontakte vores kundeservicekontor, der er tilgængelig under fanen Kontakt

Brugerene modtager en momsfaktura for at købe et abonnement på platformen. Det skal dog huskes, at den originale faktura først aktiveres, når vi har modtaget betalingen på vores konto. Hvis kontoen blev aktiveret baseret på bekræftelse, kan den originale faktura til download tage 1-2 dage.

Elektroniske fakturaer er fuldt ud acceptable og overholder de gældende regler i vores land, men hvis du ønsker en papirfaktura, skal du kontakte kundeservicekontoret, så sender vi den til den adresse, du har angivet.

Specialle lukkede zone, er et sted, forbeholdede til de mest aktive brugere, der forventer mere og leder efter de bedste tilbud. Brugere finder her specielt udvalgte tilbud, der muligvis ikke er tilgængelige for offentligheden af ​​grunde som: 

  • en aftale med producenten, der forbyder offentliggørelse af tilbud i en generelt tilgængelig form; 
  • varerne har salgsbegrænsninger i visse lande; 
  • prisen på varen kan ikke offentliggøres; 
  • produktet er mærket, men dets videre distribution er underlagt begrænsninger. 

Ovennævnte begrænsninger pålægges ofte af mærkerne, producenterne eller distributørerne selv og kan ikke forhandles, hvorfor de produkter, der er omfattet af dem, ikke kan tilbydes på generelt tilgængelige salgskanaler. Hos Merkandi kender vi denne specificitet på engrosmarkedet, hvorfor vi besluttede at imødekomme brugernes behov ved at oprette en lukket speciel zone. 


Købere, der er interesseret i tilbud af denne type, kan købe adgang til den specielle zone fra brugerpanelet. Efter at have købt adgang vil brugeren være i stand til at se særlige tilbud fra startsiden og i individuelle kategorier. Adgang til det specielle område er gyldigt i 12 måneder fra købsdatoen og er strengt relateret til kontoens gyldighed.

Sælgere, der har varer, der opfylder en af ​​ovenstående betingelser, kan offentliggøre deres tilbud i den specielle zone ved kun at vælge feltet Synligt tilbud kun for en valgt gruppe brugere med adgang til den specielle zone i formularen til tilbudspublikation. Når et sådant tilbud er offentliggjort, vil det kun være synligt for brugere, der har købt adgang til den specielle zone. Brugere, der ikke har adgang til den specielle zone, kan offentliggøre deres tilbud der. 

Den specielle zone er en innovativ funktionalitet på Merkandi-platformen for både købere og sælgere. Købere har adgang til unikke tilbud, ikke offentliggjort på andre websteder, mens sælgere har mulighed for at præsentere varer underlagt salgs- og distributionsbegrænsninger og kontakte købere, der leder efter denne type produkt. 

Den specielle zone er derfor et perfekt supplement til databasen med tilbud på varer, der på grund af salgsbegrænsninger ikke kan præsenteres på generelt tilgængelige engroswebsteder.

Kommentarer til platformen er skrevet af købere til sælgere. Afhængigt af deres type og antal kan de skabe tillid til din virksomhed og øge salget eller skræmme dine potentielle kunder væk. Hvordan fungerer kommentarsystemet på Merkandi? Nedenfor finder du praktiske tips.

Hvordan fungerer kommentarer om Merkandi?
Hver køber har ret til at give én kommentar til én gennemført handel, hvis der ikke er gået mere end 2 måneder, siden fakturaen blev udstedt af sælger. Kommentar kan være en af ​​tre typer - positiv, neutral eller negativ. For de to førstnævnte sker offentliggørelsen med det samme, og grossisten modtager en meddelelse om en ny kommentar offentliggjort på hans profil. I tilfælde af en negativ - går det til vores team. Hvis det er korrekt formuleret, flytter vi det til køen af ​​ventende publikationer, og der sendes en systemmeddelelse til sælger. Hver grossist har 7 dage fra det tidspunkt til at afklare sagen med køberen eller til at rapportere til os, at handlen ikke fandt sted. Hvis køberen i løbet af dette tidsrum melder et ønske om at fjerne det, eller vi undlader at indhente bevis for transaktionen efter at have rapporteret dens fravær af grossisten - fjerner vi det og informerer begge parter. Ellers efter 7 dage offentliggøres den og grossisten modtager en meddelelse.

Det andet element i kommentarsystemet er vurderingen af ​​sælgeren i 4 kategorier:
- varens overensstemmelse med beskrivelsen
- kontakt med sælger
- Ordrebehandlingstid
- forsendelsesomkostninger
Hver af disse kategorier kan bedømmes fra 1 til 5 stjerner. Derefter beregnes gennemsnittet af alle kommentatorers gennemsnitlige mening og vises i sælgers profil.

Kan jeg fjerne en negativ kommentar fra min profil?
Hver kommentar kan fjernes, hvis køber meddeler os, at tvisten er løst, og der er udarbejdet en løsning med grossisten. I berettigede tilfælde sletter vi kommentarer, når det viser sig, at handlen ikke har fundet sted. I andre tilfælde mægler vi ikke i tvister vedrørende kommentarer. Hver køber har mulighed for at efterlade en negativ kommentar, og grossisten har, bortset fra de angivne undtagelser, ingen ret til at kræve sin fjernelse.

Opretholdelse af omdømme og undgå negative kommentarer
Negative kommentarer har uden tvivl en negativ indvirkning på salget og kundernes tillid. Derfor anbefaler vi enhver grossist at få positiv feedback fra dag ét. Der er flere grunde til dette råd:
- positive kommentarer øger sælgerens troværdighed
- hvis du modtager en negativ kommentar, reducerer positiv feedback dens styrke og giver dig mulighed for at holde dit omdømme på et højt niveau
- et stort antal positive kommentarer genererer mere salg.

Hvordan tilskynder man købere til at efterlade en kommentar?
Ingen skal opfordres til at offentliggøre negative kommentarer, mens købere i tilfælde af positive oplevelser ikke er så villige til at dele deres mening. Derfor anbefaler vi flere metoder til at opnå positive udtalelser, som er kendt og testet af vores grossister:
- rabat på ordre eller næste ordre
- freebies tilføjet til ordren som en del af offentliggørelsen af ​​kommentarer
- at tilbyde varer af bedre kvalitet som kompensation for udtalelsen

Hvad skal man gøre, når en køber har skrevet en uærlig kommentar?
Hvis en kommentar af en eller anden grund er sårende og usand, har hver sælger mulighed for at svare på den. I en sådan situation vil der også komme et svar under kommentaren i profilen, som giver potentielle købere mulighed for at kende begge parters mening om handlen og give mulighed for at forsvare sig mod uærlige købere.
Der er endnu en vigtig ting, der er værd at nævne. Merkandi er en platform, der opererer i mange forskellige lande og sprog. Hvis du modtager en kommentar, uanset sproget i dens udgivelse, vil vores specialister oversætte den til alle andre tilgængelige sprog. På denne måde får grossisten en positiv udtalelse i én version, og grossisten modtager positive kommentarer i hver tilgængelig version. Samme situation gælder naturligvis også for negative og neutrale kommentarer.
Vi anbefaler alle at bruge kommentarsystemet til at belønne grossister for professionelt udførte transaktioner og til at advare andre mod uærlige entreprenører. Både kommentarer og salgsevaluering i tilfælde af en kundeudtalelse har altid positive effekter for begge sider af transaktionen.

Jeg blev snydt, er der noget andet jeg kan gøre udover at skrive en negativ kommentar?
Takket være det faktum, at vi verificerer vores sælgere, tjekker varernes ægthed og giver brugerne mulighed for at skrive kommentarer, øger vi markant sikkerheden for transaktioner foretaget på vores platform. Der er dog situationer, hvor sælgere af forskellige årsager ikke overholder vilkårene i kontrakten. I dette tilfælde er det første skridt, køberen skal tage, at offentliggøre en negativ kommentar i sælgers profil - denne handling er normalt nok til, at transaktionen kan gennemføres med succes.

Hvis kommentaren ikke gav det forventede resultat, skulle køber anmelde forholdet til den lokale politistation. Det er værd at have et sæt dokumenter, der bekræfter alle faser af transaktionen. Du kan finde mere information om dette i vores guide til god praksis, når du foretager transaktioner.

På grund af det faktum, at vi ikke mægler i transaktioner mellem brugere, kan enhver handling fra vores side for at hjælpe med at løse tvisten kun foretages efter at have modtaget bekræftelse af underretningen til politiet, som bør anmodes om, når du afgiver en udtalelse.

Inden de offentliggør sit tilbud, skal hver grossist gennemgår bekræftelsesprocessen. En sådan verifikation er beregnet til at øge din sikkerhed under transaktionen. Derudover verificerer vi også tilbud med mærkevarer for at bekræfte ægtheden og oprindelsen af ​​sådanne varer.

Verden bevæger sig mod større digitalisering. Som det skrider frem, dukker flere og flere trusler op. En af de mest populære trusler er phishing.

Hvad er phishing?Det er et forsøg på at afpresse data ved at efterligne en person, virksomhed eller institution. Her er nogle eksempler på, hvordan sådanne svindelnumre fungerer:

  • Phishing af loginoplysninger fra en falsk hjemmeside - kriminelle laver en identisk kopi af hjemmesiden, men på en anden internetadresse. Så sender de en mail, der efterligner interesserede kunder eller virksomheden selv med en anmodning om at logge ind/se et specifikt tilbud. Vær på vagt i sådanne tilfælde. Den nemmeste måde at undgå sådan en hændelse på er at kigge på adresselinjen, når du logger ind. Hvis det er anderledes end merkandi.pl eller et andet af merkandi-domænerne, bør du undlade at logge ind, gå til Merkandi-webstedet og straks rapportere en sådan situation til kundeservice. Det er også værd at bemærke, at kriminelle ofte bruger forskellige tricks til at få domænet til at ligne det originale. Eksempler: Merkandi.pl eller merkandi.pl.domænenavn.com. I det første tilfælde ser vi en tastefejl i navnet, som er let at overse, mens det i det andet er et underdomæne, der er identisk med domænet, men ikke er et Merkandi-domæne.
  • Phishing via e-mail - kriminelle sender en e-mail fra et domæne, der ligner virksomhedens, beder om login-adgangskode, sender dokumenter osv. Samtidig sørger man for detaljer - sender skabeloner med beskeder, som hjemmesiden rent faktisk bruger og sidefødder af kundeserviceagenter. Inden du besvarer en e-mail med anmodning om følsomme data, skal du altid tjekke, hvem afsenderen er - alle vores agenter bruger kun adresser på merkandi-domænet - [email protected].

Dette er blot to eksempler på de mest almindelige angreb. Der er helt sikkert flere af dem, og hver af dem kan have sine egne variationer, der udelukkende afhænger af kriminelles kreativitet og list.

På grund af de udviklende trusler besluttede vi at bruge en proaktiv løsning i form af et obligatorisk to-faktor login til kontoen. Når du forsøger at logge ind, efter indtastning af dit login og adgangskode, bliver du bedt om en aktiveringskode, som vil blive sendt til din e-mailadresse. På denne måde, selvom du mister dine loginoplysninger, vil den kriminelle ikke kunne logge ind på din konto.

Har jeg brug for det? Der er ikke noget interessant i min Merkandi-konto
Mange mennesker tror fejlagtigt, at kriminelle ikke vil være interesserede i deres konto. Dette er ikke sandt af to grunde:

  1. Hvis du er sælger, kan din konto indeholde følsomme data såsom kunde- og transaktionsdata. Disse data kan bruges af den kriminelle til at komponere et yderligere angreb eller afpresning. Det skal huskes, at de gældende bestemmelser i GDPR også pålægger hver iværksætter beskyttelse af denne type data på den bedst mulige måde.
  2. Din konto kan blive brugt til et koordineret angreb på andre mennesker. En kriminel fra din konto kan sende oplysninger og beskeder til dine kunder på dine vegne. På den måde kan han fx offentliggøre tilbud og derefter bede interesserede om at betale for ordren til den af ​​ham oplyste konto. Selvom det ikke er dig, der snyder folk på denne måde, så er din virksomheds image skadet, og det kan skabe ballade med loven, for indtil sagen er afklaret, er du den person, der afpressede kunderne penge.

Mine data er blevet stjålet, hvad skal jeg gøre?

Meld straks sagen til Merkandi kundeservice, skift din kontoadgangskode til Merkandi og sørg for, at ingen har ændret din e-mailadresse i kontoindstillingerne. Hvis du bruger adgangskoden til at logge ind på Merkandi også andre steder - skift den også andre steder.

Vigtig noteTo-faktor login beskytter ikke, det er et ekstra lag af sikkerhed, der øger sikkerheden, men det garanterer ikke 100% sikkerhed. Det gør det meget sværere at hacke sig ind på din konto med stjålne data, men der findes phishing-metoder, der også phisher bekræftelseskoden, så du bør stadig tjekke de hjemmesider, du logger på, for eventuelt phishing.

Merkandi-teamet arbejder konstant på sikkerheden af ​​data og brugerkonti ved at introducere nye funktionaliteter.

Det er en meget fint forretningspraksis, især for sælgere, at tilbyde kundeservice på højeste niveau. En af de mest almindelige fejl i engrosbranchen er at ignorere svar på henvendelser modtaget fra købere / sælgere. Merkandi er en international platform, som vi lægger stor vægt på korrekt kontakt og forretningsforbindelser mellem brugere. For at sikre et højt serviceniveau leverer vi meddelelsessvar-statistikker. Derfor kan du modtage underretninger fra os, hvis der er ubesvarede meddelelser i dit panel. Hvorfor laver vi dette? For at give dig besked om ulæste beskeder - undertiden ender meddelelser i spam og overses uden at du bemærker det. Vi sørger for ikke at gå glip af nyheder. For at lære dig god forretningsskik - mange mennesker er ikke klar over, at det at have ikke svar på meddelelser kan have en negativ indvirkning på deres forretning. Vi forsøger at forklare, hvorfor det er så vigtigt at svare på meddelelser. For at øge salget - hvis du ikke svarer brugeren i dag, er han muligvis ikke interesseret i dit tilbud i en uge. For at maksimere dit salg skal du betjene alle. Hvorfor er det vigtigt? Forestil dig, at du driver en butik. Klienten går ind og stiller et spørgsmål. Hvor mange gange har du stødt på en situation, hvor sælgeren foregiver at ikke se kunden? Vi har ikke stødt på en sådan situation, så hvorfor skulle det være anderledes i e-handel? Som vi nævnte tidligere, hvis kunden ikke får svar i dag, skriver de muligvis ikke overhovedet næste gang. Så det er bedre at skrive tilbage, jeg er ikke interesseret, nej tak osv. End at skrive tilbage. Sådanne korte oplysninger vil tage dig et par sekunder, men det skræmmer ikke kunden og intet svar. Kan vi bede om et svar? Vi kan ikke, fordi vores mål er at skabe opmærksomhed og øge svarfrekvensen mellem brugerne. Vi kan ikke tvinge dig til at svare, men vil altid kontakte dig i tilfælde af ubesvarede beskeder. Hvis vi ikke modtager et svar fra dig, bedes du kontakte os. Hvis vi ikke modtager et svar fra dig inden for to uger, forbeholder vi os retten til at deaktivere sælgerindstillingen på din konto.

Onlinetrusler bliver mere almindelige, og phishing-folk bliver klogere. Du kan dog øge din onlinesikkerhed markant ved at huske et par grundlæggende regler:

  • Merkandi beder aldrig om adgangskoden til din brugerkonto eller nogen anden adgangskode til e-mail eller andre tjenester;
  • Sørg altid for, at du logger ind på merkandi-domænet (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr), og at login-siden er sikret med et certifikat;
  • Kontroller altid, at den besked, du modtager, er sendt fra det korrekte merkandi-domæne (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr osv.). Vi sender aldrig beskeder fra andre adresser;
  • I tilfælde af tvivl om ægtheden af ​​den modtagne meddelelse, bedes du straks kontakte vores kundeservicekontor. Hvis det er muligt, bedes du sende os den modtagne besked til [email protected] for verifikation.
  • Hvis du har været udsat for phishing, bedes du straks rapportere det til vores team.

Hvad er phishing, og hvordan fungerer det?

Phishing er et forsøg på at afpresse data, hvor den kriminelle udgiver sig for at være en virksomhed eller en anden person. I sådanne situationer indeholder de afsendte beskeder normalt oplysninger om spærring af kontoen, deaktivering af nogle funktioner, manglende betaling for ordren osv. og et link til at udføre en given handling. Dette link fører normalt til en side, der er identisk med originalen, men faktisk er det kun en kopi på en helt anden adresse. Sådan en side kræver normalt, at vi logger ind, og phisher vores data på dette tidspunkt. Et eksempel på en sådan side er nedenfor:


Hvordan forebygger man det?

Tjek domænet. Hvis domænet er forskelligt fra merkandi-domænerne (merkandi.pl, merkandi.com, merkandi.fr, merkandi.com osv.), skal du ikke logge ind!
Tjek om forbindelsen på hjemmesiden er krypteret - i venstre side af adressen skal der være en hængelås med et gyldigt certifikat. Hvis browseren informerer dig om, at siden ikke er sikret - skal du ikke logge ind!


Jeg indtastede mine loginoplysninger på et falsk websted, hvad skal jeg gøre?
Kontakt venligst vores kundeservice med det samme for at få hjælp. Samtidig anbefaler vi, at du gør følgende:

  • Skift adgangskoden til din Merkandi-konto.
  • Hvis du har brugt den samme adgangskode på andre websteder eller websteder, anbefaler vi, at du ændrer den.
  • Log ud af andre sessioner på andre enheder.

For at sikre størst mulig rækkevidde og antal potentielle kunder, bliver alle tilbud offentliggjort på Merkandi automatisk oversat. Funktionsprincippet er enkelt - når sælgeren offentliggør et tilbud, udfylder sælgeren beskrivelserne på de sprog, som han er i stand til at gøre det på, mens oversættelserne for alle andre sprog fuldføres automatisk inden for 24 timer.

 

Fravælg automatiske oversættelser

Vi introducerede denne funktionalitet på grund af adskillige anmodninger og spørgsmål fra brugere. Derfor, hvis du er sælger på Merkandi og af en eller anden grund ikke ønsker, at dine tilbud automatisk skal offentliggøres på andre sprog, skal du blot kontakte vores kundeserviceafdeling for at deaktivere muligheden for automatisk oversættelse af tilbud. Hvis det kun drejer sig om ét tilbud, er det nok at vælge redigeringsfeltet på listen over tilbud og fjerne titlen, beskrivelsen og tags fra det sprog, du vil annullere. Efter at have gemt ændringerne, slettes den automatiske oversættelse.

 

Fordele ved automatisk oversættelse af tilbud

Som tiden skrider frem, bliver handel nemmere og nemmere. Handel med andre lande, især inden for EU, er blevet ekstremt enkel. Derfor har vi for at imødekomme forventningerne fra købere, der leder efter varer, uanset oprindelsesland, og for at støtte sælgere, der leder efter nye salgsmarkeder, skabt funktionaliteten til automatisk oversættelse af tilbud. Tilbud oversættes ved hjælp af værktøjer som Google Translate, Yandex og DeepL for at sikre den bedste kvalitet og resultater.

 

Du har brug for hjælp?

Tilmeld dig det GRATIS nyhedsbrev - hold dig opdateret!

Gå ikke glip af daglige informationer om nye produkter og nyheder på Merkandi. For at komme i gang skal du få en rabatkode ved registrering.