FLASH SALEFLASH SALE
-20%
I 1 år TILMELDING og FORNYELSE
kampagner kan ikke kombineres
21 Antal resterende pakker

De bedste aktietilbud fra 150 lande

Over 100 000 tilfredse brugere

Tilbyder billigere med op til 90 startprisen

Direkte kontakt til sælgere og grossister

B2B vs. B2C-handel - et bogstav, mange forskelle

B2B vs. B2C-handel - et bogstav, mange forskelle

Mens B2B- og B2C-forkortelserne ser meget ens ud, beskriver de to forskellige grene af handel. B2C er hovedsageligt detailhandel og B2B - engrossalg samt import og eksport. I B2C-handel er parterne i handelsaftaler iværksætter og forbruger i B2B-handelsvirksomheder. Hvad er konsekvenserne af dette? 1. Køberrettighedsbeskyttelse I handel bruges B2C på grund af den stærkere position, som iværksætteren har overfor forbrugeren. Derfor blandt andre retten til at returnere varerne inden for 14 dage uden at give nogen grund, hvis købet fandt sted uden for virksomhedens lokaler (dvs. hovedsageligt online). I B2B-handel finder sådanne regler ikke anvendelse - ingen af parterne i kontrakten er forbruger. Sælgeren kan naturligvis acceptere returneringer, men der er ingen sådan forpligtelse - husk dette, når du afgiver ordrer. Den eneste undtagelse er den situation, hvor iværksætteren køber varerne til et andet formål end relateret til hans aktivitet. Med andre ord - hvis du køber varer til videresalg, er du ikke forbruger og har ikke ret til afkast. 2. Værdien af transaktionen Den gennemsnitlige ordreværdi inden for B2B-handel er meget højere end i B2C. Dette har en række konsekvenser, men den vigtigste er sikkerheden ved transaktioner. Mange praktiske og sikre betalingsmetoder kendt fra detailhandelen anvendes ikke i engroshandelen. Der er dog andre, som du kan læse om her "https://merkandi.pl/articles/jak-zadbac-o-wieksze-bezpieczenstwo-transakcji-w-handlu-hurtowym">Bezpieczne_transactions.” 3. Afslutningsmetoder Detailhandel er oftere og oftere e-handel, dvs. online-salg. Selvom traditionelt salg sandsynligvis aldrig forsvinder, vokser værdien af online handel hvert år. På B2B er derimod en meget mere ønskelig metode til at afslutte en transaktion et besøg i sælgerens lokaler, indstille betingelserne på stedet eller afhente varerne direkte fra lageret. Mens kommunikationsformerne ændrer sig, foretrækker mange købere og sælgere stadig at møde ansigt til ansigt snarere end at afslutte online. 4. Transport og levering B2C-markedet domineres af den model, hvor iværksætteren organiserer transport af varer til forbrugeren. Enhver anden situation er direkte usædvanlig. Det er forskelligt inden for B2B-handel - nogle sælgere er i stand til at arrangere transport, andre er det ikke. Derfor skal du læse beskrivelserne af tilbudene omhyggeligt og spørge om dette element i transaktionen. Du kan også finde det nyttigt at kende incoterms - internationale handelsregler, som du kan læse om her "https://merkandi.pl/articles/incoterms-czyli-miedzynarodowe-reguly-handlu">Incoterms. 5. Momsafgift Moms betales af den endelige modtager. Hvis du for eksempel køber et tv til dit hjem, betaler du for det. Hvis du køber et tv-apparat til videresalg - betales moms af din kunde. Dette er især vigtigt, når du har til hensigt at købe i EU - som momsbetaler vil du være i stand til at købe varer med en nul sats, så længe sælgeren også er en skattebetaler. Du kan også læse mere om moms her "https://merkandi.pl/articles/wszystko-co-musisz-wiedziec-o-vat-ue-w-zakupach-hurtowych"> VAT UE. Som du kan se, er der mange forskelle mellem B2B og B2C handel - det er værd at vide om dem for at undgå misforståelser, når man afslutter transaktioner med grossister, producenter og distributører.

Forfatter:
Merkandi - B2B handelsplatform

Merkandi - B2B handelsplatform

Merkandi er en international engrosplatform for varer, der tilbydes både i almindelig engrossalg og fra fogedbeslag, overskydende produktion og lagerbeholdning, likvidation af virksomheder, afkast af forbrugere osv.

Tidligere indgang Næste indgang
Gratis NYHEDSBREV

Daglige underretninger om nye produkter og nyheder på Merkandi.